Încă un an…

A mai trecut un an din viaţă, 365 de zile irosite cu mai mult sau mai puţin folos, prilej de mandrie sau de tristeţe. Într-un cuvânt, motiv de rememorare a unei mici părticele de viaţă ce mi-a adus şi bucurii şi tristeţi. Pentru că nu ştiu exact cum să vă spun asta dar uneori adevăratele bucurii rămân ascunse şi ele nu se dezvăluie decât atunci când au trecut, când deja nu mai poţi schimba nimic şi trăieşti cu regretul că puteai face mai multe pentru ca lucrurile să iasă altfel.

Marele secret al vieţii

Nu am să vă povestesc aici viaţa mea în 2012 cu bune şi cu rele. Nu este nici timpul şi nici locul pentru asta acum, însă pot spune că anul acesta mi-a oferit ocazia să descopăr un mare secret al vieţii: importanţa liniştii. Atât de esenţialul moment în care trebuie să spui stop, să te opreşti şi măcar pentru o scurtă perioadă de timp să laşi de-o parte toate grijile, toate neplăcerile pe care le ai de înfruntat.
O bună parte din an am muncit ca nebunul în toate direcţiile, am încercat să obţin cât mai multe lucruri într-un timp cât mai scurt şi nu de puţine ori m-am ciocnit de pragul extenuării fizice şi psihice. Şi când spun „m-am lovit” nu exagerez pentru că efectiv mi-am pus sănătatea în joc.
Apoi a venit momentul când efectiv nu am mai putut să duc atâtea şi am descoperit că diferenţa reală dintre a te forţa şi a munci organizat şi bine direcţionat este majoră doar din punctul de vedere al efortului. Cu alte cuvinte, am făcut economie la cafele şi energizante şi am mai renunţat la nişte colaborări. Rezultatul a fost că m-am liniştit. Poate că nu mai câştig la fel de mulţi bani dar îi organizez mai bine şi mă descurc ok şi aşa. În plus am…

Timp pentru suflet

Mulţi oameni consideră problema sufletului o chestie ce poate fi amânată şi eu fac din nefericire parte din această categorie. Nu eram mereu aşa iar în alte vremuri câştigul sufletesc era cu mult mai important decât cel material. Speram la mântuire şi nu la supravieţuire. Era o vreme când ideea că mă voi depărta de Dumnezeu îmi părea absurdă şi totuşi…am făcut-o. Nu încerc să mă scuz sau să acuz, vina pentru orice fac îmi aparţine în exclusivitate şi ea mă apăsa mult.
Nu m-am întors nici pe departe la ce eram şi probabil nici nu am să pot vreodată în întregime pentru că sufletul, asemenea unei ţesături albe, pure, se spală foarte greu. Însă am reuşit în sfârşit să îmi găsesc timp pentru sufletul meu.
Ce înseamnă asta e oarecum irelevant, fiecare îşi tratează propriul suflet după cum decide să o facă iar eu nu pot influenţa pe nimeni în direcţia asta. Dar aş vrea să vă ofer un mic dar muzical, o melodie care pe mine m-a mişcat până în străfundul inimii şi pe care fiecare ar trebui să o asculte cu toată mintea şi inima. Vă va oferi oarecum răspunsul la ce înseamnă timp pentru suflet.

2 gânduri despre „Încă un an…

  1. Importanta linistii sufletești este cu adevărat un lucru ce merită atenție…
    iar anul care bate la ușă să vă aducă la fel de multă forță, liniște, voie bună… și motivația necesară de a vă impărtăși trăirile și emoția realizărilor pe acest blog!
    un an nou fericit!

Lasă un răspuns

