Trecut-au revelioanele…

An nouAş minţi dacă aş spune că uneori nu îmi stă în fire să fiu răutăcios. Însă a caracteriza emisiunile de revelion ale televiziunilor drept o mare pierdere de timp mi se pare o realitate şi nicidecum o răutate.

În România s-a împământenit ideea că orice îşi doreşte consumatorul este neapărat bun. Că televiziunile trebuie mereu să ofere doar ceea ce cer oamenii pentru că doar aşa îşi fac ratingul. Cine ştie, aşa o fi, doar fiecare post tv are oamenii săi ce se ocupă de marketing. Însă în felul ăsta cultura a fost amorţită, adormită şi trecută în conservare.
La majoritatea posturilor tv nu am putut vedea decât muzică de factură comercială, vedete promovate de fiecare televiziune în parte, ba chiar şi manelişti, invitaţi pentru a completa audienţa cu acea parte dintre telespectatori care apreciază muzică acestora din urmă. Frate! Pot spune că o asemenea aglomeraţie nu mai apuci să vezi nici în tramvai, cu un mix neconvingător de vedete de carton care îşi plătesc facturile cu cancan-uri şi scandaluri susţinute pe mii de euro de aceleaşi posturi de televiziune.
De partea cealaltă, cei de la TVR au considerat că un revelion cu buget redus este bun şi aşa, ba chiar suficient pentru ca pe răbojul banilor publici să se poată scrijeli un „am făcut-o şi pe asta„. Adică nu că am ceva cu Gabriel Cotabiţă, Oana Sârbu sau Corina Chiriac, dar oamenii aştia nu au nevoie să facă genul de playback pe care l-au produs pentru noaptea de Revelion. Şi la o adică, tot restul spectacolului a fost pur şi simplu mediocru, cu prezentatori necunoscuţi, scenete slăbuţe şi (la TVR 2) secvenţe din revelioanele trecute, pe când se mai punea suflet în organizarea lor.
Pot spune cu mâna pe inimă că nu regret faptul că după o anumită oră pur şi simplu am închis TV-ul. Agregatul ăsta nu mai are puterea să îmi ofere ceea ce am nevoie. Televiziunile nu mai sunt în slujba poporului şi nu mai oferă demult calitate. Acum goana după bani e mult mai tare şi mai mare.

În altă ordine de idei, vă urez să aveţi un an spectaculos de frumos cu bucurie, credinţă şi sănătate!

Lasă un răspuns

