Vreau să renunț la iluzii

realitateUna dintre cele mai mari greşeli pe care noi oamenii le facem este să ne credem mai buni decât suntem. Ne minţim singuri cu nişte adevăruri şubrede şi ne clădim false speranţe despre ceea ce viitorul nostru ar trebui să fie. Unii o facem mai puţin iar alţii mai mult, însă cu toţii suntem ispitiţi mai devreme sau mai târziu să gândim, să credem, să încercăm sau să amânăm.

Puterea gândului nu mută munţii

Mi-am promis că în 2013 voi fi mai bun şi primul pas pe care vreau să-l fac este să scap de orice iluzie. Prefer să nu mă mai gândesc la viitor aproape deloc decât să ajung la finele anului să trag o linie la fel de gri ca cea cu care am încheiat 2012.
Adevărul este că doar la nivel mental toate problemele cântăresc atât de puţin că mutatul unui munte pare o joacă de copil. Însă în realitate fiecare dintre noi este un simplu om, o fiinţă ce nu poate duce foarte multe de unul singur. Ca să exemplific, ţin minte că unul dintre planurile mele pe anul trecut era să termin izolaţia la casa de la ţară şi să renovez un dormitor. Nici una din cele două ţinte nu le-am atins. Aşa s-a întîmplat şi cu alte planuri şi proiecte pe care le-am avut. Lună de lună mi-am zis că le fac şi de fiecare dată am amânat fie din lipsă de fonduri fie de timp fie pentru că pur şi simplu mi-a lipsit energia.

Dorinţe fără rost

O altă chestie pe care mi-o doream de foarte multă vreme era să îmi cumpăr un smartphone. Pur şi simplu mă îndrăgostisem de ideea de telefon cu touch, plin de aplicaţii, cu wireless, internet şi toate cele. De revelion însă am avut ocazia să mă joc mai mult cu un Samsung Galaxy şi m-am vindecat. 95% din aplicaţiile de pe el mi s-au părut inutile sau redundante (pentru mine). Am calculator, am şi un mini laptop (de pe care scriu) şi stau şi la muncă cu ochii tot într-un monitor. E drept, sunt ca un copil mic şi îmi doresc multe mereu, însă nu am totdeauna la îndemână resursele pentru nebuniile mele. Aşa că ideea de smartphone pentru mine a zburat din schemă, nu am ce face cu el şi cred că m-aş descurca şi greu cu el mai ales în maşină. Mai degrabă o să mă orientez spre un Nokia 101, dual-sim iefin cu MP3 şi lanternă, apogeul a ceea ce ar fi trebui să fie telefoanele mobile (încă odată – pentru mine).

La drept vorbind…

O chestie care îmi place foarte mult la acest blog este că mă ajută să îmi pun ideile în ordine, că îmi permite să mă exprim liber şi să dau glas unor idei ce altfel s-ar fi pierdut. Aşa că am să scriu aici ceea ce anul acesta mi-am propus să fac. E drept, sunt doar câteva lucruri mari şi late dar nu mereu uşor de realizat: să mă ocup cât mai mult de familie, să încep să îmi rezolv problemele de sănătate şi să îmi direcţionez restul energiei spre nişte activităţi în care să cred şi care să îmi placă.
A, şi da, mi-aş dori să slăbesc vreo 20 de kg însă după ce am scos şi untul din mine aseară pe bicicleta medicinală am ajuns la concluzia că e mai greu decât pare. Adică după vreo 10 minute de pedalat în forţă, contorul de pe bicicletă a indicat o pierdere de vreo 78 de calorii, nici cât jumătate dintr-o ciocolată cu rom.

Dacă ar fi să vă dau un sfat şi vouă, celor ce citiţi aceste rânduri, renunţaţi la vise, ancoraţi-vă în realitate şi credeţi în Dumnezeu şi în ceea ce vreţi să faceţi. Societatea modernă pare a vrea să ne transforme în nişte consumatori lipsiţi de voinţă însă orice om poate depăşi această tendinţă foarte simplu. Planificaţi-vă de acum ce vreţi să faceţi anul ăsta şi ţineţi-vă cu dinţii de planurile voastre.

Un gând despre „Vreau să renunț la iluzii

Lasă un răspuns

