PRO TV se întoarce pe Dolce

ImagineÎn calitate de fost abonat Dolce ştiu ce spun atunci când afirm că divizia de televiziune a celor de la Romtelecom ofera servicii foarte decente şi un suport tehnic cu mult peste cel asigurat de RDS. Însă, scoaterea canalelor Pro TV din grila digitală a providerului a fost o mare greşeală, chiar dacă Pro-ul a cerut în opinia mea o sumă nesimţit de mare pentru retransmiterea propriilor canale.

Fără a avea o perspectivă directă asupra conflictului dintre cele două companii, tind să cred că poziţia celor de la Dolce nu a fost niciodată aceea de a renunţa definitiv la posturile pe care PRO TV SA le deţine în portofoliu. Piaţa de media din România s-a dezvoltat incredibil de mult în ultimul deceniu şi atât providerii cât şi posturile tv ţin cu dinţii de cifrele de audienţă pe care cu greu reuşesc să le obţină.
Din perspectiva furnizorilor de cablu, infamii cablişti, atât de criticaţi în ultima vreme, veniturile se realizează din ce în ce mai greu. Dar chiar şi aşa, cei trei mari operatori de pe piaţa televiziunii digitale, adică RDS, Dolce şi UPC par să îşi înveţe lecţiile destul de greu. Aşa că după scandalul din toamnă, când cei de la RDS au scos din grilă posturile Discovery; atât Dolce cât şi UPC, a căror număr de abonaţi cumulat abia îl atingea pe cel al RDS, au profitat şi s-au ales cu ceva utilizatori noi. Iar consecinţele, credeţi sau nu, au fost resimţite şi în cealaltă tabără, posturile Discovery înregistrând o abruptă scădere de audienţă în ţara noastră.

Însă ce s-a întâmplat la finele anului e bun de scris în cărţile de istorie pentru că nimeni nu a mai avut tupeul să facă ceea ce Dolce a decis să facă: scoaterea din grilă a PRO TV-ului, a Acasă TV şi a încă vreo 9 posturi conexe. Iar dacă vă închipuiaţi că nimeni nu se uită la PRO, mai gândiţi-vă odată pentru că aproape imediat au început să curgă reclamaţii de la clienţii nemulţumiţi că în loc de Andreea Esca au parte de filme indiene iar pe post de telenovele lacrimogene, au apărut în grilă nişte noi canale de sport şi cele două HBO-uri la liber.
Adevărat este însă şi faptul că atât de multe show-uri, majoritatea francize aduse de afară, seriale produse pe platourile de la Buftea sau filme relativ noi, importate înainte ca trustul antenelor să pună mâna pe ele, cer bani. Mulţi bani pe care, mai mult ca sigur, plăţile din publicitate şi televoting nu prea reuşesc să îi acopere.
Dar a cere de „n” ori mai mulţi bani pe nişte servicii de aceeaşi calitate într-o ţară în care banii se produc din ce în ce mai greu şi se cheltuie din ce în ce mai repede nu e tocmai în regulă. Nu de alta dar ca să fiu sincer, credinţa mea personală este că fiecare companie îşi impune o cotă de profit iar orice cheltuială suplimentară ajunge să fie resimţită doar de consumatorul final.
Totuşi, se pare că atât cei de la Dolce cât şi trustul PRO TV au ajuns la concluzia că nimeni nu o să câştige în războiul ăsta iar banii pierduţi nu se mai întorc înapoi. Aşadar, conform celor de la Mediafax, începând de pe 9 ianuarie, adică de mâine, cele două companii vor relua colaborarea (o veste proastă pentru cei ce se obişnuiseră deja cu filmele indiene).

Spuneam la început că cei de la Dolce nu ar fi dorit niciodată să renunţe complet la colaborarea cu PRO TV. Şi îmi argumentez această poziţie prin faptul că în ciuda oricăror aparenţe, cele două companii au reluat colaborarea la mai puţin de o săptămână de la momentul expirării precedentului contract. A fost practic un şantaj reciproc din care cel mai mult au avut de suferit prin satelit, cei care în acest răstimp s-au delectat cu dansurile de la Bollywood sau cu filmele din ciclul de reluări de la HBO.

Later Edit: uite că m-am informat insuficient aşa că revin cu o informaţie nouă: HBO-urile sunt gratis la Romtelecom până pe 31.03.13 iar posturile BBC, introduse în grilă după dispariţia PRO-urilor, vor fi şi ele păstrate.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s