România nu moare frumos!

romania moareÎnainte să aruncați cu pietre în mine și să mă criticați pentru titlul de mai sus, vă invit să citiți ce am de spus și să vedeți dacă vă veți mai simți la fel de scandalizați de cuvintele mele. Iar atunci cînd veți termina, vă dezleg de orice limită și vă las să îmi trântiți în față orice aveți de spus, nu am să cenzurez nici un fel de replică la articolul meu și nici nu am să dau cine știe ce răspuns acid, .

Românii mor peste hotare

Azi am aflat cu durere că încă un compatriot de-al nostru s-a stins departe de țară, ucis fără milă de niște teroriști care nu știau sau nu le păsa că și românul nostru avea o familie acasă. Că dintr-un motiv sau altul el se afla pe pământ algerian ca să câștige un ban cinstit, mai mult decât ar fi putut vreodată să facă acasă, dar nu destul pentru a alina dorul de cei dragi.
Nu e prima dată când un român moare în afara țării. Din SUA și până în Japonia, din Italia și până în Algeria, anual auzim cu compatrioți de-ai noștri își găsesc sfârșitul, majoritatea violent, majoritatea fără să aibă nici o vină. Și toți au plecat de acasă doar pentru că aici nu mai simțeau că se poate trăi. Doar pentru că au crezut că în alte țări vor avea șansa unui nou început.
Am neamuri plecate printre străini, câți dintre noi nu au și câți dintre noi nu simt dorul lor. Dar poate cea mai dură relatare nu am auzit-o de la ele ci de la un fost coleg ce a lucrat în Israel. El mi-a povestit cum într-o dimineață, împreună cu încă un român, cu care lucra acolo, au ratat autobuzul ce îi ducea la muncă în fiecare dimineață. Așa se face că au ajuns cu jumătate de oră mai târziu la job, doar pentru a descoperi că mașina în care trebuiau să se urce a sărit în aer, victimă a unui atentator sinucigaș. Nu pot să îmi închipui ce a fost în sufletul omului ăsta știind că în autobuzul ăla erau și colegi de-ai lui și mereu mă întreb dacă i-a mulțumit lui Dumnezeu că nu a prins acea mașină sau a blestemat ziua în care și-a pierdut atîția cunoscuți.

În doliu pentru…presă

Când sunt atâtea de spus, când zilnic există atâta durere în jurul nostru, m-aș aștepta ca măcar presa să fie alături de popor, de oamenii ăștia dintre Carpați, care încă nu au plecat, chit că muncesc pe te miri ce și mai nimic. M-aș aștepta ca a patra putere în stat să mențină un echilibru, să țină politicienii la respect și să ne arate mereu adevărul din spatele lucrurilor care ne fac ră.
Dar la români nu e așa. La noi avem scandaluri, pițipoance, omoruri, violuri, furturi, orice care să gâdile foamea de senzațional. Nici nu mai știu a cui să cred că e vina pentru cum a ajuns presa la noi, dar mi-e greață. Mi-e silă de amărâții care se uită la DDTV toată ziua, mi-e silă de show-urile de miez de noapte care transformă niște pițipoance în vedetă și mi-e silă și de divorțul anului.
Ultimul de fapt este și cel mai recent exemplu de lipsă de bun simț pe care presa îl dă fără nici un fel de jenă. Oamenii ăștia au cerut să le fie respectată intimitatea și la nici 20 de minute de la anunțul de pe Facebook, toți ra..ții din presa mondenă făceau deja disecția subiectului. Și chiar după o săptămână de vacanță nu i-au lăsat în pace nici pe Ștefan Bănică și nici pe Andreea Marin. Acei așa ziși paparazzi, idioți de ultimă speță, muritori de foame cu aparatul foto de gât, hiene fără pic de jenă au urmărit-o pe săraca femeie cu fetița ei doar or prinde un cadru mai bun. Mi-e scârbă de ei ca de nimic altceva. Dar ce poți face când românii ne mor prin țări străine iar noi am devenit surzi și orbi la propriile noastre probleme, amorțiți de o presă intrată în derizoriu. De aia România nu moare frumos!

4 gânduri despre „România nu moare frumos!

  1. Si eu ma intristez la ideea ca romanii mor in afara tarii, ucisi de niste salbatici, care nu stiu nimic despre identitatea noastra. Si eu traiesc in afara tarii, cred insa ca tine de destin, pentru ca salbatici si criminali intalnim foarte multi si la noi…este de ajuns sa vezi stirile de la ora 5 si sa te intrebi, suntem o tara de criminali, betivi si violatori??? Evident nu este asa, sunt oameni buni si rau ca peste tot, omul are o soarta…decisa de Dumnezeu. Numai bine iti doresc!

      • Nu neaparat. Trecutul si cultura noastra nu au legatura cu dementa de care sufera anumite specimene, ce-i drept ingrijorator de multe. As vrea sa mentionez totusi ca la noi crima si violul sunt la ordinea zilei…din pacate. S-a uitat de frica de Dumnezeu, noi avem probabil cele mai variate moduri de a injura de Hristos…dar da, romanii buni inca mai exista, ei nu trebuie descurajati. Pentru ei merita sa fim mandri cand aratam pasaportul altor natii. Pentru cei de la ora 5 …mai putin!

Lasă un răspuns

