Priza de alimentare in torpedou pentru Zafira A (1998-2005)

Azi despre bricolaj auto sau mai precis, despre cum să pui o priză de alimentare la 12V in torpedou la Zafira A (1998-2005). Da, nu este tocmai ortodox, însă prezintă avantajul unei duble alimentări plasată într-un loc discret și la care e ușor de umblat: încărcătorul telefonului, modulatorul MP3 sau orice altă chestie care se încarcă de la priza de brichetă pot fi folosite de acum încolo împreună. Iar la călătoriile lungi pentru care mi-am luat eu mașina, chiar e necesar. Deci hai să intrăm în detalii…

Ideea s-a născut accidental. Vedeți voi, așa cum e pusă bricheta în Zafira A, îmi blochează accesul la un suport de pahar dacă vreau să încarc ceva. Și cum, atât eu cât și jumătatea mea dorim să ne savurăm cafeaua/ceaiul/apa etc la drum lung, ei bine, aveam nevoie de o solutie.


Întâmplător am descoperit în Auchan o priză dublă cu prelungitor la un preț de preț: 13 lei. Este vorba de modelul din poză, foarte simplu dar și foarte bine construit, după părerea mea. Iar dacă inițial mi s-a părut o idee bună să o fixez undeva pe consola centrală, ca și jumătatea mea să își încarce telefonul, mi-am dat seama că
asta s-ar bătea cap în cap cu nevoia de a-mi alimenta și telefonul meu de pe bord, transformat pentru călătoriile lungi în ghid GPS. Deci așa am ajuns la ideea să montez priza de alimentare în torpedou. Nu de alta dar Zafira, la cât de mare e, are foarte puține spații de depozitare.

Cum se face?

Pai să vedem ce scule vă trebuie:

  • bormașină + spirale pentru lemn;
  • mini discuri de polizat/taiat sau un ferestrau cu dinți mărunți;
  • un clește de tăiere;
  • bituri;
  • circa o oră (în funcție de îndemânare).

Mai jos am sa exemplific cu poze, ce am făcut, unde am tăiat și pe unde am înșurubat, însă întâi, dacă tot ați ajuns până aici, am să vă rog să urmăriți cele două filmulețe de mai jos, fiindcă ele vă vor învăța ce trebuie să demontați: în speță torpedoul și modulul cu scrumiera și priza de brichetă.

 

V-ați uitat, bun! Apropos, pe cât de puține sunt informațiile tehnice despre Zafira A la noi, pe atât de multe găsiți pe site-urile de profil din Marea Britanie. Sigur, volanul nu e pe partea care trebuie, dar în rest sunt foarte ok.

Așa, înapoi la oile noastre. Acum că am demontat torpedoul, l-am luat frumos în casă și am trecut la măsurat, tăiat și găurit…

Și uite așa arată torpedoul desfăcut și în toată gloria lui plasticată. După cum se observă, este format din două bucăți: carcasa exterioară și sertarul propriu-zis. Acum, pentru a putea continua proiectul, cele două părți trebuie separate. Iar pentru asta, trebuie să întoarceți cutia cu susul în jos pentru a găsi cele două balamale. În cazul de față este vorba de două axuri de plastic care trebuie împinse cu o șurubelniță spre extremitățile cutiei torpedoului. E o operațiune mai dificilă dar va ușura mult munca în continuare. În plus, după prima scoatere, vor ieși mai ușor.

Acum, cele două piese fiind desfăcute, va trebui să decupați o porțiune relativ mică din partea posterioară a sertarului pentru a permite acestuia să treacă de priza de brichetă odată ce aceasta din urmă va fi montată. Eu am folosit niște discuri abrazive istețe cumpărate din Lidl cu 10 lei setul și montate la bormașină. Însă merg și alte soluții, depinzând de ce scule aveți la dispoziție.

Cum se face?Priza de alimentare in torpedou pentru Zafira A (1998-2005)

În linii mari, cam așa trebuie să arate, deși eu am fost puțin mai nerăbdător și am tăiat puțintel mai mult decât trebuia, însă în general arată foarte bine. Iar mai jos, puteți vedea cum am montat priza direct pe carcasa exterioară a torpedoului.

Si managementul cablurilor, cam primitiv dar extrem de eficient, mai ales că într-o mașină, orice cablu care nu e bine asigurat, dă naștere la ”greierași”.

Iar acesta este rezultatul final. Cam necizelat după gusturile mele, dar perfect funcțional, permițându-mi inclusiv folosirea modulatorului FM, esențial de vreme ce casetofonul original al mașinii nu știe de MP3-uri.

Așadar, de la idee la execuție, acesta este modul în care se poate instala o priza de alimentare in torpedou pentru Zafira A (1998-2005). Cere puțin curaj, scule de bază și un strop de îndemânare.

Lasă un răspuns

